aswani cars
aswani cars
aswani cars
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

aswani cars

عالم بيع وشراء السيارات

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

لى بيستعمل بنزين 80 ادخل هتوفر فى سحبة وهتخلى السيارة بتسحب بجد وعزم حديد وسرعة جنون

كاتب الموضوعرسالة
ASWANI
Admin
ASWANI

المساهمات : 107

لى بيستعمل بنزين 80 ادخل هتوفر فى سحبة وهتخلى السيارة بتسحب بجد وعزم حديد وسرعة جنون Empty
مُساهمةموضوع: لى بيستعمل بنزين 80 ادخل هتوفر فى سحبة وهتخلى السيارة بتسحب بجد وعزم حديد وسرعة جنون   لى بيستعمل بنزين 80 ادخل هتوفر فى سحبة وهتخلى السيارة بتسحب بجد وعزم حديد وسرعة جنون Icon_minitimeالجمعة مارس 19, 2010 7:13 pm

الى بيستعمل بنزين 80 ادخل هتوفر فى سحبة وهتخلى السيارة بتسحب بجد وعزم حديد وسرعة جنون

طريقة مجربه للسيارات القديمة لقوة عزم السيارة و اقتصادية لسحب البنزين

يا جماعة انا فنى الكربراتير قالى ان مع كل تفويلة للتنك ببنزين 80 ضع بها عدد 2 نفتليين بلى بالنتك البنزين النفتلين بلى دة كور مميتة للبق ونضعها مع الملابس المخزنة لعدم تلفها وبالبلدى علشان ما تعتش لكن رايت تغير خطير للماتور حاجة شبة مستحيلة جربوها عن ثقة وانا عربيتى من النوع القديم فيات 131 لا ادرى مدى فاعلية هذا مع السيارات الحديثة حزارى ان تجربها مع الحديث لا ادرى ماذا تفعل بة
انا باستعمل الطريقة دى من سنة انا عربيتى قديمة فيات 131 كانت بتسحب بالعافية وكانت بتاكل بنزين كتير رحت لفنى الكربراتير عملى كل حاجة اكس وباب و بكات وغير كل شىء ومفيش فايدة قال لى على فكرت ان اضع 2 نفتليين بلى مع كل تفويلة خفت وطنشت كلامة فى الاخر نزلت جبت رتياتير جديد اصلى من الكيلانى 1050 جنيى فى الاول تحسن الوضع ورجعت بعد 5 شهور تاكل بنزين تانى الفنى اقترح عليا فكرت النفتليين تانى قلت اجربها بعدها سحب العربية اتغير خالص حسيت انى جبت عربية حديثة
والبنزين اتظبت نوعا ما بس السحب و الجرى والعزم حاجة تانية خالص انا بروحلة دلوقتى كل 6 شهور يغير البيكات بس انا بامشى كتير بالعربية ورايح جاى اسكندرية 3 او 4 مرات فى الاسبوع ودى تجربتى
بس اوؤكد ان عربيتى فيات 131

انا الى عملتة بناء على نصيحة الفنى للكربراتير ان اضع عدد 2 نفتلين بلى بتاع العتة
عدد 2 بس مع كل تفويلة لتنك البنزين
اما عن خوفك لسد التنك فتنك البنزينة فية ماهو اسواء والنفتليين من خواصة ان اذا وضعنة فى دولاب تخزين الهدوم هو يتبخر من الهواء اصلا وبعد فترة لا تجد لة اثر فما بالك بمزجة مع البنزين
بس هنروح لية بعيد جيب طبق و ضع بة النفتليين و كذلك البنزين وسيبة وانا خاسيس انك لن تجد لة اثر لنا لم اجرب هذا ولم ادخل داخل تنك البنزيين
ولكنى من سنة و انا اضع عدد 2 نفتللين مع كل تفويلة تنك
[/size]
https://aswanicars.yoo7.com

لى بيستعمل بنزين 80 ادخل هتوفر فى سحبة وهتخلى السيارة بتسحب بجد وعزم حديد وسرعة جنون
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» مشاكل السيارة الحديثة
» شرح صيانة بطارية السيارة
» نفسك فى ديسكو داخل السيارة
» { دليلك الأمين في التعامل مع السيارة }
» افضل طريقة للحفاظ على السيارة بكل محتوياتها من الاسوانى